Berlin Protestcamp am Oranienplatz: Refugee Workshop on Friday February 15th, 2013

Pro – refugee activists are invited! Please inform the refugees you know to join us and spread the call!!

Refugee workshop on Friday February 15th, 2013 with Osaren Igbinoba – The Voice Refugee Forum
Oranienplatz Circus tent from 11 am until 2 pm – break – then from 3 until 6 pm.

DUBLIN 2 and RESIDENZPFLICHT have the same ideology behind. The national state borders are there in Europe only for refugees as the administrative borders in Germany. Same racist assumption: some people should not be allowed to choose where to live. Sharing experience and producing documents is the first act of resistance. Short Video documents will be presented.
Is expected the presence of a lawyer to answer to specific legal aspects of the issue.

Practical examples: Bisso G. comes to speak about his resistance in Lager and his 3 years long Residenzpflicht trial.
What means we have to stop a Deportation: The case of Osman.
Discussion with Maissara Saeed and Osman Tigani.
Link: http://thevoiceforum.org/node/3071

Deutsch:
Berlin. Refugee workshop am Freitag, den 15. Februar 2013 mit Osaren Igbinoba – The Voice Refugee Forum im Zirkuszelt am Oranienplatz von 11 bis 14 Uhr – Pause – und dann noch mal von 15 bis 18 Uhr

DUBLIN 2 und RESIDENZPFLICHT- dahinter steckt dieselbe Ideologie. Die nationalen Grenzen sind in Europa für die Flüchtlinge die gleichen wie die Behördengrenzen in Deutschland. Die gleiche rassistische Annahme: Einige Menschen sollten nicht wählen dürfen, wo sie leben möchten.
Erfahrungen zu teilen und Dokumente zu erstellen, sind ein erster Widerstandsakt. Kurzfilme werden vorgestellt.
Ein_e Anwält_in wird anwesend sein, um Fragen spezifischen, legalen Aspekten des Themas zu beantworten.

Einige praktische Beispiele:
Bisso G. wird über seinen Widerstand im Lager und seinen 3 Jahre andauernden Residenzpflicht-Prozess sprechen.
Es heißt, die Abschiebung zu stoppen: Der Fall von Osman.
Diskussion mit Maissara Saeed und Osman Tigani.
Link: http://thevoiceforum.org/node/3075